Czy opłaca się korzystać z hotelowych restauracji?

15 stycznia 2017

Jadąc na urlop, wakacje, wyjazd służbowy, czy chociażby spędzając weekend w innym mieście należy zadbać między innymi o nocleg i wyżywienie. Oczywiście można te dwie opcje połączyć znajdując hotel, który oferuje zarówno odpowiednie pokoje, jak i możliwość dostępu do restauracyjnego menu (a nawet zamówienie śniadania do łóżka). Jednak czy warto w ogóle korzystać z takich udogodnień gastronomicznych, gdy wokoło na pewno znajdzie się wiele lokali, które z chęcią zapewnią nam odpowiedni posiłek? Hotelowe restauracje mają bardzo różną opinię wśród gości. Prawdopodobnie zależy to przede wszystkim od tego, czy dany klient dobrze trafił, czy też jego oczekiwania – lub obietnice hotelu wraz z cenami w karcie dań – były zdecydowanie na wyrost. No więc, opłaca się czy nie? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ale…

Smacznie znaczy dobrze

Wiele zależy tu od smaku. Zazwyczaj nie stanowi problemu znalezienie opinii o danej restauracji jeszcze przed wyjazdem. Możliwości i zasięg Internetu doskonale pomagają współczesnym gościom hotelowym we wstępnej ocenie znajdujących się w hotelach restauracji oraz dają sygnał, czy wykupienie pokoju wraz z wyżywieniem jest w tym wypadku dobrym pomysłem. Wszystko zależy oczywiście także od gwiazdek, jakie posiada dany obiekt noclegowy – czasem klient może mieć zbyt wysokie oczekiwania w stosunku do potraw, które posiadają jedynie 2-gwiazdkową jakość. Nierzadko natrafimy więc na takie opinie, które kategorycznie stwierdzają, że się nie opłaca… jednak nie uświadczymy w nich argumentacji – co innego gdy powody złej oceny są wymienione. Dla jednych wystarczy dobry smak i uczciwość porcji. Dla innych danie musi być innowacyjne, a wybór różnorodny (także jeśli chodzi o ofertę śniadaniową).

Potrzeba matką hotelowych restauracji

Dla jednych gości zjedzenie pożywnego śniadania w znajdującej się w hotelu restauracji będzie najważniejszym punktem mającym wpływ na opinie o opłacalności. Innym razem to pełen pakiet zadecyduje o wysokości oceny. Jasno widać tu, że to potrzeby są głównym wyznacznikiem przy wydawaniu końcowego werdyktu. Najczęściej gość lubi otrzymać śniadanie, a resztę dnia samodzielnie dbać o swoje potrzeby żywieniowe – tzw. turystyka gastronomiczna. Ważne jednak, by zawsze czuł się on komfortowo podczas posiłku i miał wybór. Z ogólnych obserwacji, jakie można poczynić w hotelowych restauracjach podczas śniadań, wynika, że wybór pomiędzy ciepłym a zimnym posiłkiem znacznie zwiększa satysfakcję klienta. Często restauracje dostępne są tu również dla klientów z zewnątrz, więc należało by także zadbać o wygodę gości hotelowych, którzy chcieli by z niej skorzystać, a np. wszystkie stoliki zostały już zarezerwowane.

Poziom potraw

Hotelowe restauracje dzielą się na te typowo stworzone pod niewymagającego, acz równie głodnego gościa, który zarezerwował sobie nocleg z opcją wyżywienia i takie, które są pełnoprawną alternatywą dla innych restauracji w okolicy. W pierwszym przypadku zasada jest prosta – dużo i smacznie. W ramach tej drugiej opcji można podać np. Hotel Mistral Sport**** i jego restaurację znaną w całym kraju z zapewnienia wyżywienia reprezentacji Hiszpanii podczas EURO 2012. Karta dań jest tu na tyle bogata, że z powodzeniem może sprostać nawet najbardziej wyszukanym podniebieniom swoich gości.

Zdarzają się jednak przypadki i nieporozumienia, które mogą zaważyć na opinii o danym lokalu – za przykład niech znowu posłuży nam Hotel Mistral i podejrzenia, iż tamtejszy pion kuchenny przyczynił się do zatrucia uczniów pobliskiej szkoły. Jesteśmy pewni, że wydarzenie to nie przeszło bez echa dla interesów znajdującej się tam restauracji, jednak jak wynika z oficjalnych informacji Sanepidu i oświadczenia zarządu hotelu sytuacja wraca tu powoli do normy. Trwające badania sanitarno-epidemiologiczne oraz dbałość o wysokie standardy usług zmusiły hotel do zastosowania się do restrykcyjnych procedur narzuconych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego. W wyniku tych działań oraz szczegółowej kontroli stwierdzono, że źródło zatrucia infekcją pokarmową nie pochodziło z owej kuchni hotelowej. Wraz z końcem listopada można więc było wznowić działalność i wydawanie potraw, jednak szum medialny niezawodnie zrobił w tym wypadku wiele złego. Teraz na pytanie czy opłaca się korzystać z restauracji hotelowej w Mistralu wielu z potencjalnych gości odpowie, że nie (pomimo dowodów niewinności personelu gastronomicznego). Warto więc czasem poszukać głębiej, jeśli chodzi o tego typu decyzje.

Zostaw komentarz

All fields with “*” are required

Zostaw komentarz

All fields with “*” are required